søndag den 31. oktober 2010

24 timer der ikke ændrede verden...


I starten af oktober var der 24 timers comic book day. En årlig global begivenhed, der i store træk går ud på at lave 24 siders tegneserie på 24 timer.
Jeg gjorde det for 2 år siden selv om det holdt hårdt, så selvfølgelig kunne jeg gøre det igen. Og denne gang følte jeg mig i den grad bedre mentalt forberedt.

Et ægte Rock’n’roll eventyr, med alt hvad den kunne trække af klicheer og et brag af en slutning havde taget form i min hjerne, og nu var det kun et spørgsmål om at få det hele ned på papiret.

Piece of cake!

Jeg kom dog lidt skævt fra start, da min kære hustru og ungerne lige skulle ud af døren først og videre i sommerhuset, så der gik 1 ½ time før jeg rigtig kom i gang.
Jeg havde forlænget vores spisebord og linet op med Red Bull, mørk chokolade frugt og min bærbare, samt mine bedste tuscher, blyanter og pair, og jeg skulle nok få indhentet det forsømte. I værste tilfælde måtte jeg så lægge 1 ½ time i den anden ende, men på det tidspunkt burde jeg være helt færdig, så godt som jeg havde forberedt mig.

Men trods masser af inspirerende rock musik og de helt perfekte omgivelser havde jeg efter 8 timer kun lavet 5 sider.




Panikken bredte sig langsomt i min trætte hjerne, da jeg indså at jeg nok ikke kunne nå det. Hvad fanden gjorde jeg nu med de resterende 19 sider!?
Jeg måtte lave afslutningen på historien, og så efterfølgende lave så meget af midten jeg kunne nå.
Men eftersom jeg både havde valgt at holde en mere realistisk stil (Som IKKE er min force) og samtidig lave en slutning på historien som krævede en del research, kunne jeg godt se at tiden var mere end knap.
Jeg droppede min oprindelige slutning, og lavede en som var nemmere for mig at tegne.
Så klokken seks om morgenen kunne min hovedperson endelig betræde den evige musikklub i himlen, og jeg selv kollapsede i sengen og faldt i søvn før hovedet ramte puden…

Så derfor fik jeg kun lavet 14 sider, og de resterende 10 som mangler i midten af historien, må man selv tænke sig til.

Det har dog givet mig blod på tanden til en længere rock’n’roll fortælling. Dog skal den både være længere og indeholde tekst og talebobler. Men det kræver mere end bare 24 timer.

Ingen kommentarer: