torsdag den 9. oktober 2008

Nudler med ostepulver og andre kulinariske oplevelser

Lad det være sagt med det samme, jeg elsker mad!

Og jeg mener al slags mad. Økologisk og sundt med masser af grønt, til en saftig Dobbelt-Whopper Cheese med frituredryppende fritter, jeg æder det hele!
Jeg har aldrig været kræsen og har altid haft en eventyrlyst efter at prøve og finde nye eksotiske retter.
Konen og jeg har selv en stor forkærlighed for at spise kinesisk, og hvis jeg befinder mig tæt ved Rådhuspladsen, tager jeg tit turen forbi Burger King eller KFC.

Selvfølgelig tænker jeg over hvad jeg propper i kæften i det daglige, og da min kone er på kur, får vi masser af sunde retter i hjemmet for tiden.
Min filosofi er at hvis man spiser varieret nok, så kan man godt nuppe sig en svedig burger en gang imellem. Livet ville fan'me være kedeligt hvis man ikke kunne tage sig den slags friheder.

Jeg må også erkende at jeg nok er en smule flommet, jeg syn's ikke jeg er så'en smælderfed, men lidt overvægtig...Altså bare en smule.

hvad er det så lige jeg vil sige...?

Trods et større og større udbud af madvarer i de danske supemarkeder, så er der bare nogle delikatesser man aldrig kan finde på hylderne.
Jeg har ofte været på ferie i frankrig, og bringer ofte madvarer med hjem. Det kan være diverse franske pateer, oste, grøn mynte-saft, absint o.m.a. som alle er ting man ikke finder på de danske hylder.

For over tyve år siden gik jeg på High School i South Carolina. Der blev jeg mere eller mindre afhængig af flere amerikanske og temmelig usunde produkter, såsom: Peanut butter, Dr. Peppers, Reese's Peanut Butter Cups, Oreo Cookies og så var der selvfølgelig delikattesen over dem alle, Gudernes favorit-ret....macaroni & cheese.

De fleste af de overnævnte produkter kan efterhånden findes herhjemme, måske ikke altid i supermarkederne, men så i butikker som 7eleven.

To ting savner jeg stadig. Den gode peanut butter med masser af sukker og fedt, og ikke det der øko-crap der står på hylderne i Føtex. og så er der jo lige....macaroni & cheese
Små billige nudler som kan koges på 2 minutter og orange ostepulver som skal røres i sammen med mælk og smør. Lyder lækkert, ik'?

Selv 20 år efter, hang trangen til denne udsøgte ret stadig i min underbevisthed og flåede i min sjæl, som var jeg en junkie med abstinenser.
Hvad gør en junkie som ikke kan finde sit fix på de danske supermarkedshylder? Han går selvfølgelig på nettet!
Og inden for ganske få klik var der bid!...Køb amerikanske madvarer og får dem bragt til døren.
Var det virkelig sandt eller var det den indre junkie-dæmon der fik mig til at se ting der ikke var der?
Med rystende hænder bestilte jeg fluks 10 pakker...

Det var en stor dag da der lå en seddel i postkassen om at jeg skulle afhente en pakke på posthuset. Postdamen gloede godt nok mærkeligt på mig da hun hørte pakken rasle, men undlod (heldigvis) at spørge til indholdet.

Image Hosted by ImageShack.us


I dag har jeg ro i sjælen igen. Der står ni pakker med oste-nudler i skabet.
Gad vide hvor længe der går før min indre junkie skal ha' bestilt ti pakker til?

Ingen kommentarer: